top of page
Search

Te­re­sė­lės is­to­ri­ja ir ge­ro žo­džio ga­lia: „Ca­ri­tas“ klau­so“ kvie­čia sa­va­no­rius

  • telsiucaritas
  • Jun 30
  • 3 min read


Pa­si­da­lin­tas džiaugs­mas dvi­gu­bė­ja, o skaus­mas – per­pus su­ma­žė­ja. Bend­rau­da­mi su žmo­nė­mis tuo kas­kart įsi­ti­ki­na Tel­šių vys­ku­pi­jos „ka­ri­tie­čiai“, kvie­čian­tys nau­jus sa­va­no­rius į „Ca­ri­tas“ klau­so“ ko­man­dą.

„Įsi­pa­rei­go­ti ke­lias va­lan­das per sa­vai­tę pa­skir­ti bu­dė­ji­mui prie „Ca­ri­tas“ klau­so“ te­le­fo­no Tel­šiuo­se – ga­li­my­bė pa­da­ry­ti ge­rą dar­bą. Mū­sų bend­ruo­me­nės vy­res­nio am­žiaus žmo­nėms tai pa­lai­ky­mas, iš­klau­sy­mas, psi­cho­lo­gi­nė pa­ra­ma“, – sa­kė „Ca­ri­tas“ klau­so“ sa­va­no­rius bu­rian­ti Vai­da Re­mė­zie­nė.

Bend­rau­ti su ap­mo­ky­tais sa­va­no­riais „Ca­ri­tas“ klau­so“ te­le­fo­nu, ne­prik­lau­so­mai nuo gy­ve­na­mo­sios vie­tos, vy­res­nio am­žiaus žmo­nės ga­lės jau šią va­sa­rą, darbo dienomis nuo 9 iki 19 valandos. Ne­mo­ka­mos li­ni­jos nu­me­ris bus skel­bia­mas bai­gus sa­va­no­rių mo­ky­mus. Jie jau pra­si­dė­ję, ta­čiau no­rin­čius pri­si­dė­ti prie „Ca­ri­tas“ klau­so“ Vai­da kvie­tė su­skub­ti už­pil­dy­ti sa­va­no­rys­tės an­ke­tą, ku­rią ga­li­ma ras­ti sve­tai­nė­je Ca­ri­tas.lt, ar­ba už­si­re­gist­ruo­ti pa­skam­bi­nus jai te­le­fo­nu +370 640 60150.



Šir­dį pa­lie­tęs Te­re­sė­lės skam­bu­tis


„Se­nat­vė, vie­ni­šu­mo jaus­mas, ne­ga­lia, o daž­nai ir ne­pri­tek­lius mū­sų lan­ko­mus žmo­nes už­gu­la ga­na stip­riai. Vy­res­nio am­žiaus žmo­gus, jei dar ir tu­ri fi­zi­nių jė­gų, ne vi­sa­da leng­vai pri­si­tai­ko prie kin­tan­čio pa­sau­lio, nau­jo­vių. To­dėl tas vie­ni­šu­mo, at­skir­ties jaus­mas pa­ma­žu gi­lė­ja… Mū­sų pa­ra­pi­jos lan­ko­mi vy­res­nio am­žiaus, neį­ga­lūs žmo­nės daž­niau­siai gy­ve­na pri­si­mi­ni­mais ir mie­lai su mu­mis jais da­li­ja­si“, – pa­sa­ko­jo Edi­ta Bar­sie­nė, vy­res­nio am­žiaus žmo­nes su­tin­kan­ti Tel­šių vys­ku­pi­jos „Ca­ri­to“ bend­rys­tės cent­re „Sau­lė­to­ji užuo­vė­ja“.Vie­nas įvy­kis jai ypač pa­lie­tė šir­dį: „Skam­bi­na mū­sų mie­lo­ji Te­re­sė­lė (var­das pa­keis­tas), gy­ve­nan­ti ma­ža­me na­me­ly­je, pa­čia­me mies­to pa­kraš­ty­je. Sa­ko: „Da­bar mir­siu…“ Pra­de­da­me kal­bė­ti… Sup­ran­tu, šir­de­lę jai spau­džia, kad vai­kai to­li už­sie­ny­je, kad pa­ti ne­ga­li įsi­mes­ti mal­kų į kros­nį, kad te­le­vi­zo­rius kaž­ko­dėl ne­ro­do, kad tam­su… Ban­dau ra­min­ti, bet vis tiek kar­to­ja: „Jau­čiu, kad mir­siu. Svaigs­ta gal­va, aky­se mir­ga…“

Pri­kal­bi­nu ati­da­ry­ti du­ris ir lauk­ti grei­to­sios pa­gal­bos. Išk­vie­čiu me­di­kus, paaiš­ki­nu si­tua­ci­ją. Po ge­ros va­lan­dos skam­bi­nu Te­re­sė­lei. Ty­la. Skam­bi­nu į prii­ma­mą­jį, nė­ra to­kios mo­ters… Vėl jai skam­bi­nu. Neat­sa­ko. Ne­ra­mu…

Ki­tą die­ną ji pa­ti pa­skam­bi­na. Sa­ko: „Pri­lei­do man vais­tų, sa­kė, nuo ner­vų ir – kad mie­go­jau!!! La­bai ge­ra dak­ta­ry­tė bu­vo… Pa­si­kal­bė­jo­me…“ Kal­bė­jo­mės ir mud­vi tą­syk il­gai te­le­fo­nu. Va­ka­re ap­lan­kiau. Apie mir­tį nė žo­džio. Mie­la mo­čiu­tė, tik kai ap­lan­ko liū­de­sys, gy­ven­ti da­ro­si vis sun­kiau… Kaip to­kiems žmo­nėms pa­dė­ti? Pap­ras­čiau­siai – iš­girs­ti, iš­klau­sy­ti ir su­pras­ti, jog vi­si ne jau­nė­ja­me… Juo­lab ne­ži­nia, kaip mums pa­tiems bus.“



„Ca­ri­tas“ klau­so“. Tik­ri žmo­nės. Tik­ras rū­pes­tis. Tik­rai ne­mo­ka­mai


Ne­mo­ka­ma emo­ci­nės pa­gal­bos li­ni­ja te­le­fo­nu „Ca­ri­tas“ klau­so“ – at­sa­kas į au­gan­čią vy­res­nio am­žiaus žmo­nių vie­ni­šu­mo pro­ble­mą, ku­ri, pro­gno­zuo­ja­ma, tik gi­lės.

Kad bū­tų už­tik­rin­ta „Ca­ri­tas“ klau­so“ sa­va­no­rių emo­ci­nė ge­ro­vė ir au­gi­mas, „Ca­ri­tas“ pa­si­ruo­šęs kiek­vie­nam už­tik­rin­ti pro­fe­sio­na­laus spe­cia­lis­to – psi­cho­lo­go pa­ly­dė­ji­mą ir emo­ci­nį pa­lai­ky­mą sa­va­no­rys­tės pro­ce­se. Teik­ti pa­gal­bą te­le­fo­nu sa­va­no­riai mo­ky­sis 18 aka­de­mi­nių va­lan­dų truk­mės mo­ky­muo­se, o sa­va­no­riau­da­mi kar­tą per mė­ne­sį bus kvie­čia­mi į su­per­vi­zi­jų su­si­ti­ki­mus ma­žo­se gru­pė­se.

„Iš sa­va­no­rių ti­ki­mės ne tik no­ro, bet ir pa­si­ry­ži­mo skir­ti lai­ko pra­smin­gai sa­va­no­rys­tei: em­pa­ti­jos, kant­ry­bės ir pa­gar­bos vy­res­nio am­žiaus žmo­nėms; ge­bė­ji­mo iš­klau­sy­ti be ver­ti­ni­mo“, – var­di­jo sa­va­no­rių koor­di­na­to­rė Vai­da. Svar­bu, kad sa­va­no­ris ge­bė­tų aiš­kiai, ra­miai bend­rau­ti te­le­fo­nu ar gy­vai ir po mo­ky­mų įsi­pa­rei­go­tų sa­va­no­riau­ti bent 6 mė­ne­sius.

„Bu­dė­ji­mams prie „Ca­ri­tas“ klau­so“ te­le­fo­no Tel­šiuo­se ruo­šia­ma spe­cia­li erd­vė. Tad ti­ki­mės, kad sa­va­no­ris pa­gal su­tar­tą gra­fi­ką 1–2 kar­tus per sa­vai­tę po 3–4 va­lan­das ga­lės skir­ti lai­ko po­kal­biams „Ca­ri­tas“ klau­so“ te­le­fo­nu Kal­no g. 4A, Tel­šiuo­se“, – sa­kė sa­va­no­rių koor­di­na­to­rė V. Re­mė­zie­nė.

Ne­mo­ka­mos emo­ci­nės pa­gal­bos li­ni­jos vy­res­nio am­žiaus žmo­nėms kū­ri­mą pa­rė­mė So­cia­li­nės ap­sau­gos ir dar­bo mi­nis­te­ri­ja. „Ca­ri­tas“ klau­so“ te­le­fo­ni­nės pa­gal­bos li­ni­ja 60+ am­žiaus žmo­nėms star­tuos jau šią va­sa­rą ir veiks nuo 9 iki 19 va­lan­dos dar­bo die­no­mis.


Pa­siek­ti kiek­vie­ną – iš­šū­kis, bet yra išei­tis


Tiek „Ca­ri­tas“, tiek ki­tos ne­vy­riau­sy­bi­nės or­ga­ni­za­ci­jos Tel­šiuo­se ir vi­so­je Lie­tu­vo­je rū­pi­na­si vy­res­nio am­žiaus žmo­nė­mis.

Te­le­fo­ni­nės pa­gal­bos li­ni­ja „Ca­ri­tas“ klau­so“ – vie­nas iš spren­di­mų, kaip pa­siek­ti vy­res­nio am­žiaus žmo­nes, ne­prik­lau­so­mai nuo to, kur jie gy­ve­na, iš­klau­sy­ti jų džiaugs­mus ir sun­ku­mus, o pri­rei­kus – pa­dė­ti, pa­si­tel­kiant vie­tos bend­ruo­me­nę, „Ca­ri­tą“, ki­tas or­ga­ni­za­ci­jas.




„Ca­ri­tas“ klau­so“ ko­man­da

Tel­šių vys­ku­pi­jos „Ca­ri­to“ in­for­ma­ci­ja, „Ca­ri­to“ Lie­tu­vo­je nuo­tr.
 
 
 

Comments


Kontaktai

Katedros a. 6, Telšių m., Telšių r. sav. Tel. +37067250105

telsiucaritas@gmail.com

Paaukok

Telšių vyskupijos Caritas Telšių r. sav. Telšių m. Katedros a. 6

Įm.kodas 192074053

Sąsk. Nr: LT48 4010 0428 0007 1649

bottom of page